zondag 27 oktober 2013

Ik kook van woede!


Ik kook (bak) van woede!


De nieuwe campagne van 11.11.11 zette me aan volgende cupcakes te bakken.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
De campagne heet ‘Ik kook van woede’ en klaagt het probleem aan dat er op vandaag wereldwijd nog steeds 842 miljoen mensen honger lijden (dat is 1 op 8) en dat terwijl er nochtans genoeg voedsel geproduceerd wordt om de wereld 1,5 keer te voeden.  11.11.11 wil zich hier gedurende twee jaar in verdiepen en ook werkelijk iets doen.  Meer informatie vind je op de site: http://www.ikkookvanwoede.be. Zeker de moeite waard om eens te bezoeken!
Omdat de Sint in de aantocht is, toch als we de winkels mogen geloven (en met de pietenkwestie die deze week heel actueel was ;-)) ging ik voor speculaascupcakes met een marsepein versiering, lekker toepasselijk dus.
De deeg maakte ik zoals je kan lezen in één van mijn vorige blogs (http://nenasbakeshop.blogspot.be/2013/10/cupcakes-met-chocoladestukjes-erin-en.html). Ik deed er in plaats van vanille extract een koffielepel speculaas kruiden bij, en daarnaast ook wat verkruimelde speculaaskoekjes.
Voor ik de papiertjes vulde met dit mengsel deed ik in élk papiertje 1 koffielepel verkruimelde speculaas vermengd met gesmolten boter.

Goed aandrukken en dan voor 2/3 vullen met het deeg. In een voorverwarmde oven van 170 graden 20 à 25 minuten bakken. Afwerken deed ik met marsepein waar ik met vormpjes letters en vormpjes uitstak.

 


 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten